zaterdag 6 november 2010

Pulau Pangkor - Dag 5 t/m 9 – 19 t/m 22-10-2010

Pulau Pangkor - Dag 5 t/m 9 – 19 t/m 22-10-2010

Kwal
De dag na de verjaardag van Amanda begon goed. Het fiasco vergeten, zaten we alweer lekker aan het strand.   
Hier links zie je de kwal die mij zo deed schrikken dat ik op een mier ben gaan zitten. Ik weet het soort niet, maar hij ik neem geen enkel risico. Amanda en ik hebben een discussie over kwallen. Ik dacht altijd dat een kwal aan je vast kon kleven en dat je hem eraf moet pissen. Amanda vindt van niet. Zij is van mening dat ze alleen steken en dat je de pijn kunt verzachten met urine. Ik heb het heel veel mensen gevraagd en iedereen geeft Amanda gelijk. Ik blijf sceptisch.

Penis EB1
Ik he been nieuwe hobby: Peniskoraal. Inmiddels is mijn verzameling behoorlijk uitgebreid en in één van mijn volgende Blogs zal ik in een ‘special’ mijn gecategoriseerde verzameling tentoonstellen. Hier alvast een kleine traktatie; het eerste stuk in mijn verzameling. Je snapt waarom ik ben begonnen met mijn collectie. Dit is een bijzonder fraai exemplaar in de categorie E(rect)B(esneden). Vooral de scrotum is erg fraai vormgegeven afgezien van de lichte beschadiging aan de onderkant. Het valt een beetje weg op de foto, maar dit exemplaar is voorzien van een klein sleufje op de eikel dat de urinebuis om een zeer natuurlijke manier inleidt.

Leve H&M!
Tijdens het dinner die avond keek Amanda steeds over mijn schouder naar een bepaalde ervaring achter mijn rug. Toen ik achterom keek zag ik een dame met EXACT hetzelfde jurkje als Amanda. Begrijp dat Pangkor erg klein is en het dorpje waar we verbleven is nog kleiner. Het is voor een vrouw irritant om iemand te zien in dezelfde kleren. (Als dat een man gebeurt lach je samen, bestel je twee bier en heb je er meteen een beste vriend bij)

Het meisje in kwestie had het jurkje in Hongkong gekocht, wat alleen maar hilariteit toevoegde aan de hele situatie.

Hier rechts het bewijs.


Onze held



Ik stel u voor aan Paulo. Paulo is een Italiaans man uit Torino. Wij zagen hem zitten in zijn eentje aan een tafel dus Amanda knoopte een gesprek met hem aan elkaar. We waren in een Mosim-restaurant waar ze geen bier schonken, vandaar dat ik wat blikjes had gekocht bij de 7/11. Ik trakteerde hem op een blikje en hij kwam onze tafel delen. Het leuke aan Paulo was dat zijn engels enorm beroerd was. Wij merkten daar echter helemaal niets van omdat Italianen erg goed zijn met handgebaren en gezichtsuitdrukkingen. Elke keer als de man wat zij, was dat met zoveel intensiteit en zulk een emotievolle gezichtsuitdrukking, dat je je onverdiend schuldig voelde omdat je dacht dat je iets gemist had. Of dat er iets vreselijks aan de hand was waar jijzelf geen weet van had. Enfin;wij vertelden onze ervaringen op Maroon Island en hij had ons gezien! Hij was degene die de bootsmaat uit zijn hangmat geschopt had omdat hij dacht dat er mensen in nood waren. Er ontstond een band en we zijn tot in de eeuwigheid welkom in zijn cantina in Torino waar we naar hartelust wijn en olijfolie mogen drinken.

Hookah!

Ook ik heb nog even aan de Shisha (of Hookah) mogen lurken.

Nee mam, er zitten geen drugs in gestopt. Alleen tabak met een fruitsmaakje. De algemeen geaacepteerde naam in Maleisie  is Shisha, maar Hookah is natuurlijk veel leuker. Vooral als je het iets te luid zegt. (de Aap vond het minder geslaagd en ik ben er vrij snel mee opgehouden). Mentaal houd ik "I'm sucking this Hookah" er natuurlijk gewoon in en dit tovert nog steeds een glimlach rond mijn lippen.

Dit was tevens de laatste avond op Pulau Pangkor. De volgende dag vertrokken we naar Pulau Penang, daarna door naar Verschillende eilanden in Thailand.

Maar hierover schrijf ik nog wel, alsook over het verschil in toiletgewoonte in Thailand. Bovendien komt mijn nieuwe collectie nog aanbod.

Tot de volgende keer!!

Groet!

Gerrit en ... de aap


8 opmerkingen:

  1. Goed om weer iets te horen, ik heb het gemist de afgelopen dagen (Oscar niet, de lul). De geruchten op het werk dat je dood was liepen hoog op, uiteraard heb ik daarin het voortouw genomen.

    Wat betreft de discussie rond kwallen: ik sluit me aan bij je vrouw, ze heeft gewoon gelijk. Neemt niet weg dat het plaatje van een vastgekleefde kwal op je kale scalp en jouw pogingen om die daaraf te urineren mij vanavond uit m`n slaap gaan houden, ik kijk uit om zo naar bed te gaan.

    M`n eigen vrouw heeft zojuist een bijzondere interesse gekweekt in jullie blog, ik weet niet waarom juist nu. Het heeft vast te maken met de verwachting op veel specimen van een bepaald koraal. Ik ben trouwens zelf ook erg onder de indruk dat dit zomaar in de natuur groeit.

    Jullie steken spoedig de grens over naar Thailand,ik heb daar ook een poosje rondgedwaald. Schroom je niet om de Thaise mensen te attenderen op je baard, de Thai zijn zeer onder de indruk van gezichtshaar. Ijsbreker waar je ook komt: wijs naar je baard en vraag of ze het mooi vinden (kan gewoon in het nederlands tegenwoordig).

    Hookah klinkt goed, een soort mannelijke oerkreet, neem `m zeker op in de spellingcontrole.

    Tot snel!

    Grtz,
    Ernst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Errit en Amanda! Moet een prachtige verzameling worden die koraal-johnsons; ik vervaardig tegenwoordig poppetjes van oorsmeer; is ook een leuke hobby. Have fun and keep sucking them hookahs. grtz Peter, Sarah en Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ernst: bedankt voor de tip! Mijn baard is inmiddels namelijk behoorlijk en dat zal de reden zijn dat ik hier als een koning behandeld word...
    Laat de vrouw haar borst maar nat maken; er komt een behoorlijke collectie Koraaldfalli aan!!

    @Peter: Probeer een dorpje te maken.. Als je dorpje compleet is en je hebt nog oorsmeer over, zou je de uitdaging aan kunnen gaan om Gargamel erbij te boetseren. Hoe gaat het met je kleine Nina?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi he, dat koraal. Begrijp je nu waarom ik ben gaan duiken?
    Geweldig om jullie verhalen weer te lezen... en bedankt voor jullie lieve mail!
    X Elza

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtverhaal. Samen met Daan (die Pool) hartelijk gelachen om je belevenissen.

    @Gerrit: ik heb een DIKKE schrijffout gevonden: "als de man wat zij" OMFG!!!!

    @Ernst: Ik denk dat ik weet waarom je vriendin de blog erg leuk vind, ze herkende zichzelf naast Amanda op de jurkjes-foto?????

    HOOKAH!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Dave: Auw!! dat is inderdaad een vieze taalfout (het is niet eens een schrijffout) ... het is trouwens wel HET blog ... lul ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat blog staat hier, je weet toch...
    Tijd om weer eens woorden te zetten.
    Sinterklaas doet hier schoorstenen pletten.
    Piet, in mijn schoen een slofje sigaretten.
    Wat doet die Gerrit den Hertog...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Janneke den Hertog28 november 2010 om 06:21

    14 november

    Ha lieverds!
    Heerlijk iets van jullie te zien en te horen. jullie zien er goed uit! Gelukkig maar. Tot m'n grote verbazing vind ik eindelijk dat je volwassen bent! Je redt je in den verre vreemde! Okay, dankzij Amanda voor een deel waarschijnlijk, maar toch. Ik zit absoluut niet over je in, ondanks mieren, steekmuggen en opstaande takjes en kwallen...... nou ja, je spelling baart me een klein beetje zorgen. En die nieuwe hobby zal ik een poosje aankijken. Verwacht geen juichende uitroepen. Die krijg je wel van Ernst. Of via Ernst van zijn vrouw. Neemt niet weg dat koraal natuurlijk een prachtig stukje schepping vertegenwoordigt!
    Ik mis jullie wel. Er wordt hier zelfs dit jaar zeer beperkt familiesinterklaasfeest gevierd. Zonder papa én jou én Amanda èn Rob-die-dienst-heeft en dud ook zonder Elza...? Dan missen we wel veel. Nou ja, nog een half jaartje en ik ga een enorme wereldbol ophangen en plak een stickertje voor elke nacht totdat ik jullie weer zie. In Australie of in Nederland. De tijd zal het leren.
    Liefs
    mama

    BeantwoordenVerwijderen