zondag 17 oktober 2010

Dag 1 - Kuala Lumpur


Ok, na een hoop gezwets over motorolie, geherte, bunzings en andere marterachtigen kan het echte blog eindelijk beginnen (Blog. .. het blijft een raar woord ... een beetje vies ook)

Tijdens de vlucht was het meteen al feest; we hadden een klein Duits meisje van 18 jaar naast ons. Ik heb op zich niet zoveel tegen moffen in het algemeen, maar deze begon hysterisch te gillen en te snikken terwijl ik Predators aan het kijken was. Gelukkig kon mama Amanda haar troosten met de juiste woorden en een hoop arm-gewrijf en hoefde ik de film niet te pauzeren)

Petronas Towers
 Eenmaal in Kuala Lumpur zijn we een enorm klote-eind gaan lopen en begon de eerste 'discussie' over wie er nu beter is in kaartlezen. Wij kwamen 'allebei' tot de conclusie dat de Aap dat is ... 
en dat is prima ...









Kijk, we hebben een foto genomen van de Petronas Towers!








Winkelen

Wat opviel is dat Kula Lumpur barst van een winkelaanbod dat New York, Parijs en Milaan niet zou misstaan. Het mij geen reet schelende, wist de Aap niet waar zo moest kijken! En uiteraard, 1 van de eerste dingen die we deden in Maleisie was het kopen van 'de broek die ik ben vergeten mee te nemen'.









Little India

Als je in Rome bent, moet je doen zoals de Romeinen.
Wij zijn daarom ook direct naar Little India gegaan om een Indiase curry te nuttigen. 
(haha, snap je?! We ZIJN helemaal niet in India!!)

(Uw aandacht voor de breed glimlachende dame ... een perfecte indicatie van een zaligmakende vriendelijkheid die de mensen daar eigen is. 
Elke glimlach die je ziet trekt weer een beetje meer stress uit je botten)







Curry
De curry was HEET swa!! Het resultaat van de loeihete curry en het aantal Tiger-beers dat nodig was om de handel te blussen laat zich het beste omschrijven door mijn gezichtsuitdrukking in bijhorende foto.







Happy Couple






Terug in het Hostel hebben we de zelfontspanner even uitgeprobeerd om vast te leggen hoeveel we van elkaar houden en hoe gelukkig (en moe!) we zijn.












Ernst is een hond


Als laatste een foto van onze kamer in het hostel waar we overnachtten (dubbel t). Vooral mijn collega's wil ik wijzen op de witte stukjes Jodenbreestraat op de grond. Inderdaad (Ernst!) dat zijn diezelfde gore teringsnippers die ik al en jaar lang overal mee naartoe zeul en die overal waar ik kom mijn humeur verpesten! 
"Now also available in Malaysia!"











Goed ... al met al een geslaagd reis en een mooi begin van een prachtige reis. Morgen naar Pangkor Island, maar dat is dag 2. (Ik ben benieuwd of ik het volhoud om per dag een entry te schrijven. Ik verwacht van niet ... We zitten nu al twee dagen op Pangkor Island en ik heb nu pas dag 1 geblogd ...)

Groet! 

Gerrit ... en de Aap! 


8 opmerkingen:

  1. Lieve Gerrit en Aapje,

    Houd dit vol, dit (bijna) dagelijks schrijven. Fijn om alles te horen. Zo weet ik vanaf nu dat de Petronas Towers in Kuala Lumpur staan ;)...

    Jullie zien er gelukkig uit (fijn).

    Viel SpaB. X Lennart en Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieve Gerrit en Amanda!!
    Wat heerlijk van jullie te horen en jullie te zien! Ik dacht heel stoer dat ik het best vind een poosje niets te horen. Dat was schone schijn. Ik ben ineens weer iets gelukkiger nu ik jullie zie en me voorstel hoe het eruit zag, jullie kibbelend over kaartlezen enz.....
    Amanda heeft geen lakenzak. Dat vraagt creativiteit of zo'n Aziatische kleermaker.
    Heel veel plezier!! Volgens mij is het wel genieten daar! En er wordt op afstand voor jullie gezorgd.
    Liefs
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ruim je wel die snippers even op, aso! ;)

    En neem een Tiger beer op de verjaardag van de Aap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha, daar is het blog voor bedoeld. Goed begin, hou dit idd vol, mooi om te volgen.

    Kaartlezen is altijd een goed onderwerp binnen een relatie, verdedig de belangen van de man Gerrit, ons allemaal! Onderstaande link zal je helpen:

    http://www.digischool.nl/oefenen/hennyjellema/aardrijkskunde/kaartlezen/kaartlezen.1.htm

    Ook mooi om te zien dat je aandenken hebt meegenomen, perforators, niettangen of een willekeurige greep uit je voormalige locker waren mooier geweest maar het doet goed =-)

    Verder was het erg rustig op de afdeling vorige week. Sander doet z`n best om de rol van paljas over te nemen maar hij mist toch vaak de plank.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Grtz,
    Ernst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een Paljas is een clownsfiguur, oorspronkelijk met stro uit de kleren stekend, een levende vogelverschrikker. Zijn opdracht is om andere clowns te parodiƫren. De figuur ontwikkelde zich in verschillende landen op verschillende manieren.

    In Nederland is de kleding rood-wit-blauw geruit, in Italiƫ wit met een wit geschminkt gezicht en een konische hoed. De term is afkomstig uit het Frans (paillase - stropop, van paille - stro) en komt ook voor in het Spaans (payaso) en het Italiaans (pagliaccio of bajazzo). Het laatste woord is ontwikkeld tot Bajass in het Duits.

    In Alsenborn (Duitsland) is een Bajasseum, een circusmuseum, opgedragen aan de paljas.

    In het begin van de 20e eeuw was de Bajazzo een speelautomaat.

    I Pagliacci (De paljassen) is de titel van een opera in twee akten en een proloog van de Italiaanse componist Ruggiero Leoncavallo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm.... typisch...

    http://nl.linkedin.com/in/zonnet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook een doosje paperclips gevonden ...
    dat is nog wel van pas gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pas op met paperclips:

    http://www.youtube.com/watch?v=ekBJgsfKnlw

    BeantwoordenVerwijderen