dinsdag 19 oktober 2010

Kuala Lumpur --> Palau Pangkor

Deathtrap Hostel
Dag 2 en 3 - 15 en 16 oktober 2010


Toen we de volgende dag compleet brak van de jetlag wakker werden, moesten we (na het opruimen van de snippers uiteraard) met 2 enorme backpacks en 2 normale rugtassen van deze vreselijke nekkenbreker af.


Dit gaat 4 verdiepingen door  ... zonder leuningen. Als je een beetje zwabberend de trap af valt haal je met een beetje mazzel de onderste verdieping.


Op zich zou dat er nog wel bij kunnen; alle deurposten zitten bij mij precies op neusbrug-, of voorhoofdhoogte,
de deurposten zijn te small, de klinken zitten te laag ...
Al met al verwond ik mij elke dag wel een paar keer ergens aan.


Palau Pangkor

 Vandaag gaan we naar Palau Pangkor (Pangkor Island). Hier links zie je het eiland zoals het te zien is vanaf het vasteland. We gaan er in het weekend heen en ik het weekend gaan alle lokale mensen ook naar het eiland om hun twee vrije dagen te vieren.
Na het kopen van de kaartjes voor de boot, liepen naar een mooie, moderne boot en wilden we instappen, maar dat ging niet door.



Bananenboot

Wij moesten deze lelijke gele rakker gebruiken, De mooie boot was voor de gasten van de honderden-euro-per-nacht resorts :-| ...

Ach, we zijn aangekomen samen met HEEL veel lokale lui.




Huize Bangle

Eenmaal bij het huisje was alles goed..
Heel klein en gezellig (met Airco gelukkig)
Al had ik in mijn vreugde de airco op 16 graden gezet.
Dat garandeert niet bepaald een fijne nachtrust.
Het was pikkedonker in de kamer en Amanda sliep al en ik had het KOUD! Dus ben ik wat gaan aanrommelen met de afstandbediening van de airco, maar ik snapte er geen reet van. Toen ik naar de badkamer liep om daar het licht aan te doen om te kijken waar alle knopjes voor waren, stootte ik mijn knie tegen de stoel die in de weg stond EN de rand van de deurpost kwam precies in mijn voorhoofdsrimpel. Uiteindelijk is het gelukt
Snippers2
(22 graden is prima)

En ook op Palau Pangkor liggen de snippers die NOG STEEDS uit mijn tas komen. (naast de nog niet door ons geidentificeerde rode vlek).

Maleisie is voornamelijk Moslim en inmiddels hebben alle Moslims die ik hier tegen ben gekomen een beschrijving van hoe Ernst er uit ziet en zijn adres ... want ze zijn boos ... HEEL boos!

Vogel
Deze klootvogel heeft twee snavels. Het is een Tukan heb ik me laten vertellen (Tukan? Toekan?)
Hij wil bovendien de illusie wekken dat hij 4 ogen heeft. Belachelijk natuurlijk, want wat heeft dat voor zin? Om tegenstanders af te schrikken? Waarom zou ik banger zijn voor een vogel met 4 ogen dan voor een vogel met 2 ogen?

Mijn familie leest mee. Dat weerhoud mij een beetje om mijn ideeen te spuien over eventuele toepassingen van het dubbele gesnavelte van het beest en daarmee ook een enorme diversiteit aan grappige namen.

Apekop

Als Amanda een koord of een touw ziet valt  ze altijd direct terug naar haar koorddansverleden.
(uitslover!!)

Zonder dollen; dit zijn echt deugnieten. Als je op het strand ligt en je hebt eten in je tas, komen deze ratjes met z'n vieren in je tas snuffelen. Als je ze vervolgens weg wil jagen worden ze boos en beginnen ze te krijsen en laten ze hun tanden zien. ..

We waren bij Daddy's Cafe aan het strand en er zat een aap in de boom boven de tafel van andere gasten. Daar wist Daddy wel raad mee. Hij hold naar binnen en kwam naar buiten met een katapult en een kei. Gelukkig hoefde hij deze alleen maar te laten zien om de aap het hazepad te doen kiezen. (Anders had ik DE Aap de hele avond moeten troosten denk i)

Daddy's Cafe heeft een prachtig uitzicht over de baai (Coral Bay o Teluk Coral) met daarin een ander eilandje (Coral Island) dat wij 'Maroon Island' hebben gedoopt om redenen die duidelijk worden in mijn volgende post (Amanda's verjaardagsfiasco!)
Amanda nu nog 21

Op dat strand heeft Amanda haar laatste dag als 21-jarige meegemaakt. Ze trekt het redelijk. Kijk maar:










Tijdens het eten, drinken, lachen en genieten zagen we ons uitzicht langzaam evolueren ... 


Zonsondergang 1

Zonsondergang 2

Zonsondergang 3

Volgende keer meer!

Groetjes,
Gerrit en de Aap

8 opmerkingen:

  1. Je doet het ook nog :-) Hoorde net van Sevrien dat je al goed aan het bloggen geslagen was!

    Leuk om te lezen pik, ik ga het bijhouden!

    Enne....mijn huis is verkocht ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat verklaart een hoop, ik vroeg me al af waarom die boze menigte me achtervolgde tijdens de lunch vandaag (fakkels, hooivorken)

    Gerrit, na het aanpassen van de airco, deed het pijn? Wat betreft die apen op het strand: je moet er `s een heel stilletjes besluipen (tegen de wind in uiteraard), vervolgens pak je `m stevig beet (over de armen en romp) en daarna ren je snel de zee in.....kan je lachen joh...

    Veel complimenten over de zonsondergang, is echt mooi.

    Amanda, nog gefeli!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Dave!! mooi werk, dat zal een zorg minder zijn!

    En Ernst dankjewel voor de felicitaties en die apentip hou ik erin ... Ik ga het alleen wel proberen met een kussensloop (ik ben bang dat hij me in m'n gezich bijt anders)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt het toch eerst met je eigen Aap proberen? Daar hou je in ieder geval geen hondsdolheid aan over :)

    Ik zal je de foto's van het Nederlands uitzicht besparen, want het is donker en vooral NAT!

    Het ziet er fantastisch uit daar, geniet ervan! (alsof je iets anders van plan was...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zorg minder maar ik moet nu gaan HUREN! Heb jij niet nog een pandje voor weinig? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Dave, nee dat niet. . Ik heb wel een ouwe camper voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Update!!!





    ps. Gerrit, vandaag 4 films gekeken (Shutter uit 2004, The Grudge 1, 2 en 3) vrouwtje is nu zo bang.....bijna huilen =-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Dave

    Ik heb even gesproken met een kennis, heeft wel een huurwoning in die periode maar ging niet door:

    Geen P`end paupers in NOORD!!!

    BeantwoordenVerwijderen